Multitudinària manifestació a València contra la política educativa de Camps

Milers de persones han col·lapsat aquesta vesprada el centre de València per demanar la dimissió del Conseller Alejandro Font de Mora

ESPA�A-EDUCACI�N
Imatge Levante-EMV.com

Milers de persones (100.000, segons les entitats convocants i 50.000 segons la policia local) han col·lapsat el centre de València per a exigir la dimissió del conseller valencià d’Educació, Alejandro Font de Mora, i per a protestar contra l’ordre que obliga a impartir Ciutadania en anglès. El lema més corejat pels manifestants és ‘Font de Mora, go home’ (Font de Mora, ves-te’n a casa), en una burla del nivell d’anglès del conseller. Aquesta és la manifestació més gran d’ençà de les protestes contra la guerra de l’Irac. Quan la capçalera de la manifestació ha arribat a la plaça de la Reina, els manifestants ocupaven completament els carrers de la Pau, Xàtiva, Colon i la Glorieta, i encara hi havia persones a la plaça de Sant Agustí, punt de partida de la manifestació. Les entitats convocants parlen d”èxit extraordinari’.

Els manifestants s’han agrupat per instituts o entitats, amb una forta presència de representants de les associacions de pares i mares. Molts d’ells han portat mocadors o peces de roba de color groc, un color que s’està erigint com a símbol de protesta contra la política de Font de Mora.

Pares, mestres, alumnes i sindicats s’han felicitat per l’èxit de la convocatòria i reclamen la dimissió immediata del conseller i la retirada de l’ordre que obliga a impartir l’assignatura de Ciutadania en anglès.

logovilaweb
Noticia Completa
Anuncis

6 pensaments sobre “Multitudinària manifestació a València contra la política educativa de Camps

  1. Tampoc cal passar-se, quan el cap arribava a la plaça de la Reina, havia gent en el carrer la Pau i probablement en la glorieta però en el carrer Colón i en el carrer Xàtiva la gent que havia no eren manifestants.

    Ho sé perquè ho he vist.

    Gent, moltíssima, però no ens passem.

    Salutacions.

  2. els has contat? en el post no diu els carrers que estaven plens, sino que segons les entitats locals hi havia unes 50000 persones, i jo crec que eixe número de persones com a mínim, es una manifestació per a tindre en compte i a més si es tracta sobre l’educació pública. salutacions

  3. no he llegit be la noticia i m’he despitat amb el comentari d’abans(..) diu que hi quedava gent encara al punt de partida, i pels carrers xativa, colón…, encara que tu dius que completament no com diu a la noticia, manitfestants en quedarien igual que gent que no es manifestava tambe, no li llevem importancia que un minim de 50000 persones es molta gent, que sempre fem grans actes del pp i quan les coses van en contra sempre les fem xicotetes. salutacions.

  4. Teniu en compte que les fotos de la plaça de la Verge que ixen a tots els diaris, fora pels carrers sense poder entrar hi havía al menys els mateixos que ni haven dins. T’ho dic jo que quant van llegir el manifest i vaig voler anarmen, vaig anar encara més de mitja hora fins a la cola de la manifestació.

    A Canal9 va eixir ahir 30 segons, diguent “centenars de persones”….. i en segon planol completament…

    Salutacions

  5. No se si “jo” es refereix al meu comentari o a l’original. El cas és que em vaig trobar afectat pel col·lapse a causa de la manifa, els motius de la qual comparteixo, tot sigua dit.

    Em vaig recórrer la manifestació al revés, jo anava en direcció contrària, pel que puc afirmar de forma tallant que quan la capçalera de la mateixa arribava a la plaça de la Reina, el carrer la Pau estava col·lapsad, pot ser que hagués gent en la Glorieta però no havia manifestants en els carrers Colón o Xàtiva.

    Fer aquesta afirmació no és desmerèixer el nombre d’assistents; la manifestació va ser massiva i festiva.

    Jo ni els vaig contar ni tinc mitjos per a fer-lo però si d’alguna cosa estic segur a la vista de l’ocorregut en aquests últims anys en diversos llocs del solar patri és que no hauria, ni de conya, els supòsats 100.000 manifestants.

    Molts sí, però tants ni per equivocaciò.

    I que quedi clar, ho podeu comprovar facilment en els fòrums en els quals intervinc, sóc totalment contrari a les polítiques educatives del Consell i això de l’anglès em sembla una aberració.

    Salutacions.

  6. Jonkepa, no tens raó: els meus companys de treball que anaven darrere d’una pancarta de la Universitat de València, van parlar amb mi pel mòbil, que anava prou cap avant amb l’AMPA del col·legi dels meus fills, i puc dir-te que un rato després d’haver arribat nosaltres a la plaça de la Verge, ells encara no havien eixit de San Agustí.

    Un altra dada: una hora després d’acabar d’haver arribat a la plaça la Verge, després de moltíssim rato esperant, i un cop acabada la lectura del manifest, quan vam decidir tornar-nos en, vam agafar el carrer Avellanes, vam creuar el carrer del Mar i la sorpresa va ser: TROBAR-NOS AMB LA MANI AL CARRER LA PAU! Em vaig quedar flipada! Tinc en compte que anàvem amb xiquets xicotets, alguns de 4 anyets que no caminaven massa depressa.

    O siga, que no tens raó. La teua interpretació no és exacta.

    Siga com siga, la mani va ser un exitasso! I ens hem de felicitar. Si els governants del PP no fan cas, ja vorem què passa! són prepotents i es creuen invencibles, però algun dia es rebentarà tot. El que està clar és que de demòcrates no tenen res. Gentola!

Deixa un comentari

